Coaching on kumppanuutta ajattelua herättävässä ja luovassa prosessissa, joka inspiroi asiakasta henkilökohtaisen ja ammatillisen potentiaalinsa täysipainoiseen hyödyntämiseen (International Coach Federation)

Yksilö- sekä tiimi- ja ryhmäcoachingin tavoitteena on auttaa valmentavin menetelmin valmennettavia itse oppimaan ja oivaltamaan opettamisen sijaan, löytämään ratkaisuvaihtoehtoja, ottamaan oma potentiaalinsa hyötykäyttöön.

Business Coaching on erikoistunut liike-elämän tarpeisiin, painottaen tavoitteellisuutta ja prosessimaisuutta. Business Coaching -prosessin tavoiteasetannassa yhdistetään valmennettavien kehittymis- ja suoritustavoitteet sekä organisaation liiketoiminnalliset tavoitteet. Business Coaching on työssä suoriutumisen kehittämismenetelmä, jonka onnistumisen ehdottomana edellytyksenä on valmennettavien vahva sitoutuminen ja aito halu kehittää itseään ja toimintatapoja. Business Coaching -prosessi voidaan yhdistää myös osaksi muita kehittämisohjelmia ja valmennuksia varmistamaan uusien oppien ja taitojen siirtymistä työarkeen.

Business Coachingin asiakkaita ovat niin yritysmaailman kuin julkisen sektorin johto-, esimies-, päällikkötehtävissä ja vaativissa asiantuntijatehtävissä toimivat henkilöt.

Yleisisä coaching- prosesseissa käsiteltäviä teemoja

  • sujuva alku uudessa työssä / oman työroolin kirkastaminen
  • projektin onnistunut toteuttaminen
  • ajanhallinta
  • työssäjaksaminen / stressinhallinta
  • työn uudelleen organisointi / priorisointi
  • muutokseen sopeutuminen
  • uran suunnittelu
  • oman esimiestoiminnan kehittäminen
  • tiimidynamiikka

Business Coachingin hyötyjä

organisaatiotasolla

  • Työhönsä merkittävästi sitoutuneempi ja motivoituneempi henkilöstö
  • Henkilöstön parempi kyvykkyys selviytyä muutoksista, tehdä päätöksiä, ottaa oma-aloitteista vastuuta
  • Työn tuottavuus kasvaa
  • Jatkuvan oppimisen ja kehittymisen kulttuuri kehittyy

tiimi- ja ryhmätasolla

  • Tehostaa toimintaa ja lisää tuloksellisuutta
  • Kehittää vuorovaikutusta ja yhteistyökäytäntöjä
  • Selkiyttää rooleja ja vastuita
  • Kirkastaa olemassaolon tarkoituksen
  • Parantaa kollektiivista johtajuutta ja vastuunottoa
  • Lisää sitoutumista yhteisiin tavoitteisiin
  • Kirkastaa tiimin/ryhmän roolia osana isompaa liiketoiminnan kokonaisuutta ja yhteistyöverkostoja

henkilötasolla

  • Mahdollisuus pysähtyä ajattelemaan, saada uusia näkökulmia, oivalluksia
  • Lisää itsetuntemusta – omien vahvuuksien tunnistaminen sekä niiden hyödyntäminen
  • Itsensä johtamisen taidot ja vastuunottokyky kehittyy
  • Mahdollisuus tulla kuulluksi, arvostetuksi luottamuksellisessa ja turvallisessa keskusteluympäristössä
  • Ajatteluprosessia edistäviä työskentelymalleja osaksi omaa työarkea
  • Henkilökohtaisen ja ammatillisen kasvun positiivinen kierre alkuun kohti erinomaisuutta ja työssä menestymistä!

Business Coaching -prosessi

Business Coaching -prosessikokonaisuus sovitaan asiakaskohtaisesti. Prosessi voi koostua esimerkiksi seuraavista elementeistä:

  • Alkutapaaminen: tutustuminen valmennettavien ja valmentajan kesken, yhteisen ymmärryksen varmistaminen coachingista kehittymismentelmänä, tavoitekeskustelu, coaching-sopimuksen laatiminen
  • Coaching -tapaamiset: sopimuksen mukaan, esim. 4 – 6 valmennustapaamista á 60 – 90 min kahden viikon välein, välitehtävistä sopiminen ja jatkuva edistymisen arviointi
  • Päätöstapaaminen: coaching -prosessin kulku, prosessin aikana syntyneet oivallukset ja opit, edistymisen arviointi suhteessa asetettuihin tavoitteisiin, seurannasta sopiminen ja toimintasuunnitelma

Eettiset säännöt

Business Coaching -prosessissa noudatetaan International Coach Federation (ICF) Finlandin asettamia eettisiä sääntöjä: http://www.icffinland.fi/eettiset-saannot/

Lataa esite tästä

Ota yhteyttä!

Close
Go top